Лидерите на Европейската народна партия публикуваха декларация, която практически отменя почти всичко заложено в Европейската зелена сделка от 2019 година. Най-сетне водещата политическа формация в ЕС си даде ясна сметка колко разрушително е въздействието на досегашната политика върху Европейския съюз.
Сред новите предложения най-интересни са отлагане на задълженията за отчитане за устойчивост (CSRD) с поне 2 години, отлагане на въвеждането на въглеродните мита (CBAM) с поне 2 години, въвеждане на реални оценки на въздействието за всяко ново законодателство, за да не се допусне приемане на закони, които разрушават европейската конкурентоспособност и най-важното
отмяна на глобите за непостигане на целите за средни въглеродни емисии на продадените автомобили за всички автомобилни производители.
Всичко гореописано се прави с цел спасяване на европейската индустрия, икономика и население от безумните политики, които бяха наложени от Брюксел в периода 2019 - 2024 година. Дано тези промени станат факт и дадат нужния тласък на европейската икономика и в частност на автомобилостроенето в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Панта
Коментиран от #5, #8
11:55 22.01.2025
2 българин
Коментиран от #17
11:57 22.01.2025
3 Бигбизнес
11:58 22.01.2025
4 сектант
Коментиран от #13
12:02 22.01.2025
5 Брава
До коментар #1 от "Панта":
След свадба булка! ЕС си заминава като структура и сържавите в него ще се спасяват по единично и кой както може.12:05 22.01.2025
6 Далаверка
Коментиран от #43
12:08 22.01.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:09 22.01.2025
8 Така е
До коментар #1 от "Панта":
Това е аналогията да си наложил на детето си диета, защото е станало 120 кг в седми клас, като си му казал какви ще са наказанията и как ще се увеличават, ако не я спазва и то си ги е понесло досега, но в 12-ти клас вече е 110 кг, но знае че ако не ги свали наказанията стават жестоки.Точно тогава най-добрия и примерен родител се чуди, дали да си изпълни обещанието от седми клас и да налага наказанията за да отслабне най-накрая или да каже - Абе отменям наказанията нека си е дебел цял живот.
Кое е правилното решение? Какъв ще е стимула европейското автомобилостроене да стане конкурентноспособно и да продължи развитието си с новите бъдещи технологии, вместо да дава заден към ДВГ, защото така е по-лесно? По-лесния път не винаги е по правилния.
Имаха повече от 20 години, за да избегнат тези глоби и да развият чисти технологии по техен избор - водород, батерии или синтетични горива. Размърдаха си задника на 18-та година и обясняват че нямат време и искат отлагане 2 години.
Коментиран от #12, #27, #37
12:18 22.01.2025
9 Бъдещето е ясно
Коментиран от #10
12:20 22.01.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Бъдещето е ясно":
Явно виждаш доста далеч в бъдещето❕Защо не споменеш какъв е делът на електрокарите в световния автомобилен парк днес❗
Колко са камионите на ток, май се броят на пръстите на ръцете ти ‼️
Коментиран от #20, #33
12:35 22.01.2025
11 Ковача
12:52 22.01.2025
12 Мемо
До коментар #8 от "Така е":
И кое по - точно са чистите технологии? Слънчевите панели, с които си унищожаваме плодородните земи? Производството на литиево - йонните батерии ли е чиста технология? Да не говорим, че рециклирането на тези батерии е много трудно, почти невъзможно.12:53 22.01.2025
13 гост
До коментар #4 от "сектант":
тази дъвка с по тежките електромобили колкото и да я дъвчите няма да стане истина. Отваряш чичко гугъл и сравняваш един и същ клас автомобили двг и ел, там пише кой колко тежи.Коментиран от #14, #22, #26
12:54 22.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "гост":
Ами не в дъвка- отваряш и поглеждаш-Ел-ките са с по 400-500кг по-тежки❗
Т.е.празна ел-ка е колкото ДВГ с пет човека и два куфара❗
Коментиран от #15, #18
13:02 22.01.2025
15 гост
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
пълни глупостиКоментиран от #19, #23
13:03 22.01.2025
16 гожвя
13:04 22.01.2025
17 Порно
До коментар #2 от "българин":
Да, ама ние тъпите потребители, и държим на дизела и ни свиди да плащаме прескъпо за електричкиКоментиран от #44
13:06 22.01.2025
18 Аутодата
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
иска ти се ама не е такаКоментиран от #21, #24
13:14 22.01.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "гост":
Що не покажеш 10-20 ел-ки дето са поне колкото аналога им с ДВГ ❗Упс поне 1-2 , щото дори и толкова няма какво остана за 10-20❗
Коментиран от #28
13:14 22.01.2025
20 Пешо
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да, чакаме Джъмбоджет и Мерск на ток - тогава ще ги признаем ел. феновете.13:18 22.01.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Я пак ❗" Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, ОБИКНОВЕНО СА МНОГО ПО-ТЕЖКИ ОТ КОНВЕНЦИОНАЛНИТЕ МОДЕЛИ
заради батериите.
Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света."
НЕ СТАВА САМО С БЛА-БЛА-БЛА❗
13:22 22.01.2025
22 сектант
До коментар #13 от "гост":
такса производство емисии кога?13:25 22.01.2025
23 сектант
До коментар #15 от "гост":
тесла модел 3 - 2232 кг - ауди а4 2023 комби - 1720 kgКоментиран от #32
13:28 22.01.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Чети бааавно :"Батерията с най-голям капацитет например е на седана от висок клас EQS – 108 кВтч. С пробег по WLTP от 770 километра швабите държаха световния рекорд. Голямата батерия обаче означава и голямо тегло – 700 кг, което прави дългия 5,22 метра технологичен модел с
тегло от близо 2,6 тона.
За сравнение – вариантът с класическо задвижване на Mercedes S-клас е
по-лек с половин тон.
А това не е единичен случай – при малките автомобили също се срещат подобни разлики. Докато например
Opel Corsa с бензинов двигател
тежи около 1,2 тона,
идентичната на външен и базирана на същата платформа Corsa-e има собствено тегло
от 1530 килограма.
Толкова тежат например моделите от среден клас като значително по-големия VW Passat."
🤔
13:30 22.01.2025
25 Никел-Кадмий
13:31 22.01.2025
26 сектант
До коментар #13 от "гост":
3,025 - толкова тежи кибертръка в килограми 2415 е цифрата за модел хиксКоментиран от #29
13:33 22.01.2025
27 дедо
До коментар #8 от "Така е":
и кое в тези батерии е чисто - добива на материалите за тях, производството им или утилизацията им след като са приключили жизненият си цикъл. Малко бъркате, че когато не пърдите до като си карате колата не цапате.13:35 22.01.2025
28 Аутодата
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Например, Бмв МХ4 2025г 500 коня тежи 2066кг, Тесла модел У също 500кс с голямата батерия тежи 1995 кг данните са от сайта на бмв и съответно сайта на тесла. Автомобилите са еднакви по габарити и коне. И не само това, много примери мога да ти дам но в момента нямам време да ги търсяКоментиран от #30
13:39 22.01.2025
29 Аутодата
До коментар #26 от "сектант":
А Мерцедес Г клас 500 коня колко тежи? Я го сравни с модел Х да са долу горе еднакви автомобили. Сайбъртрака го сравнявай с Тойота тундра поне ако има изобщо такава 800коняКоментиран от #31
13:44 22.01.2025
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Аутодата":
Мислех, че можеш да мислиш❗Коментиран от #34
13:47 22.01.2025
31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Аутодата":
Но явно някой трябва да ти помага❗Став дума за един и същ модел с ДВГ и на ТОК ❗
Ти можеш да сравниш и камион с 1000 к.с. с Бугати с 1000 к.с. ❗
13:49 22.01.2025
32 Аутодата
До коментар #23 от "сектант":
тесла 3 с голямата батерия е точно 1827кг 4х4 почти 500кс справка в сайта на тесла , аудито не знам кое гледаш, дали има и поне 300 коня ?Коментиран от #35
13:51 22.01.2025
33 Именно
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Делът на електромобилите днес е нищожен и има огромен потенциал за в бъдеще. От друга страна, инвестициите които се правят днес, ще дадат своя резултат след пет до 10 години. Въпросът ми е в Какво е правилно да се инвестира днес според тебе? В ДВГ или в електромобили?Как виждаш търсенето на електромобили след 5-10 години?
Коментиран от #38
13:54 22.01.2025
34 Аутодата
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
то и аз така мислех за теб но увиКоментиран от #41
13:54 22.01.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #32 от "Аутодата":
Дааа, а Мерцедес с 500 к.с. Актрос( влекач) тежи 18 ТОНА 🤔🤔🤔 Ти да видиш 🤣13:59 22.01.2025
36 Само на приказки
В ледената Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия.
В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
в Швеция 65%,
в Холандия 40%
30% в Западна Европа.
В Лондон сити вече не можеш да чуеш гърнета. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.
В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила - 51% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин
В момента Китай има производствен капацитет за 40 млн. или 50% от световното производство на коли. По данни на Global Data до 2030 Китай ще има капацитет за 75% от всички произведени коли по света.
Пушещите сандъци с 1000 чарка, КПД 30%, шум, изгорели газове и локви масло, са минало.
Коментиран от #39
13:59 22.01.2025
37 анонимен
До коментар #8 от "Така е":
Тротинетчо с глупавите си аналогии се прави на интересен.13:59 22.01.2025
38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #33 от "Именно":
Те така пишете и преди 5-10 години❗Как днес ще караме само ел-ки❗Даже 2017 един ИЛюзОН обеща до края на 2017 да пусне в продажба камиона си на ТОК❗
Вече сме 2025, ако си забелязал, а камионите му на ток още ги НЯ-МА❗
Тойота пусна първия си хибрид преди почти ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ и днес хибридите все още нямат дори 50% дял ❗
Може това да е бъдещето,
НО БЪДЕЩЕТО НЕ Е ТОЛКОВА СВЕТЛО
И НЕ Е ТОЛКОВА БЛИЗКО,
колкото ти се иска ❗
14:05 22.01.2025
39 Гост
До коментар #36 от "Само на приказки":
Теслю още не е разбрал статията,до догодина може да вдене.Зелената сделка и електрокарите се отменят.14:07 22.01.2025
40 Дано, дано 💨
При ток 9 до 39 цента срещу гориво 1.80 евро, при 1.9ТДИ на предно срещу 500 коня на 2 моста, без ремонти и обслужване със 192 хил. км гаранция на мотори и инвертори (Long Range Dual Motor) и то за по-малко пари, нещата са ясни от самолет.
Коментиран от #46, #47
14:11 22.01.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Аутодата":
Какво уви❓Разбра , че за разлика от теб аз сам мога да разбера прочетен текст,докато ти без чужда помощ НЕ МОЖЕШ❗Това ли те натъжи❓
14:12 22.01.2025
42 Анонимен
14:19 22.01.2025
43 бай Данчо
До коментар #6 от "Далаверка":
Само като знаеш колко матреал има в батериитеее...14:31 22.01.2025
44 НЕЗРЯЩ
До коментар #17 от "Порно":
Ами не е така,... прочети и ще видиш, всяка страна има референции към електромобилите, Норвегия мисля, че е водещата, а при нас няма даже и елстанции навсяъде14:35 22.01.2025
45 Зеленият Преход го проспахте ⚡
Сети се Мара да се побара, след като се почесва 20 години и чака вечната лапачка.
И без квоти, и без глоби за емисии, и без субсидии за ЕМ, европейските заводи са чао. Произвеждат бавно допотопни продукти и продават на загуба. Нямат пари за пълно преоборудване, а имат милиарди дългове.
Най-старата електромобилна марка (TESLA) реализира печалба от 7000 хил. долара на кола и е с капитализация 1.4 трилиона. Няма 1 долар дългове и си произвежда сама мотори, инвертори, батерии (собствена литиева рафинерия в Тексас), софтуер/хардуер и си щампова купетата сама в гигапресите.
За 2024 най-продаваното МПС (от какъвто и да е вид) в Китай е Model Y от Гигазавода в Шанхай - единственият завод в Китай, изцяло собственост и управление на чужденци.
20 години прогрес няма как да ги стигнеш с една декларация. Декларирайте ЕНП колкото искате и си хвърляйте парите за гориво внос. Давайте пари на потъващи фабрики (т.нар. "Fiat money"), вместо централи за съхранение на възобновяем ток. После не се чудете защо като си бръкнете в джобовете, си напипвате само макаpитe.
Коментиран от #48
14:45 22.01.2025
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Дано, дано 💨":
Така е влакът МАГнитнаЛЕВитация лети на ток,а самолетите още летят на дизел, упс керосин❗
14:47 22.01.2025
47 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.
48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #45 от "Зеленият Преход го проспахте ⚡":
Ще се изненадАш, но "Най-старата електромобилна марка"
НЕ Е (TESLA) 🤔❗
Пежо са правили електромобили , когато TESLA дори не е била в проект❗😉
14:56 22.01.2025