Краят на Зелената сделка наближава и бъдещето на електромобилите става неясно

22 Януари, 2025 11:51 6 345 48

  • зелена сделка-
  • автомобилна промишленост-
  • европа-
  • електромобили
Краят на Зелената сделка наближава и бъдещето на електромобилите става неясно - 1
Снимка: Shutterstock

Лидерите на Европейската народна партия публикуваха декларация, която практически отменя почти всичко заложено в Европейската зелена сделка от 2019 година. Най-сетне водещата политическа формация в ЕС си даде ясна сметка колко разрушително е въздействието на досегашната политика върху Европейския съюз.

Сред новите предложения най-интересни са отлагане на задълженията за отчитане за устойчивост (CSRD) с поне 2 години, отлагане на въвеждането на въглеродните мита (CBAM) с поне 2 години, въвеждане на реални оценки на въздействието за всяко ново законодателство, за да не се допусне приемане на закони, които разрушават европейската конкурентоспособност и най-важното

отмяна на глобите за непостигане на целите за средни въглеродни емисии на продадените автомобили за всички автомобилни производители.

Всичко гореописано се прави с цел спасяване на европейската индустрия, икономика и население от безумните политики, които бяха наложени от Брюксел в периода 2019 - 2024 година. Дано тези промени станат факт и дадат нужния тласък на европейската икономика и в частност на автомобилостроенето в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Панта

    33 1 Отговор
    След дъжд качулка!!!!

    Коментиран от #5, #8

  • 2 българин

    31 4 Отговор
    м@лоумн@ работа. Автомобилостроенето хвърля милиони за да премине на електромобили, а сега всичко ще отиде на вятъра. Ами като сте се хванали го играйте, а не като наш тиквун днес едно, утре друго.

    Коментиран от #17

  • 3 Бигбизнес

    36 3 Отговор
    Веганите и и либерастите няма да харесат това
  • 4 сектант

    26 4 Отговор
    ще им наложат данъци задето трият асвалта с гумите и са 5 пъти по-тежки

    Коментиран от #13

  • 5 Брава

    20 5 Отговор

    До коментар #1 от "Панта":

    След свадба булка! ЕС си заминава като структура и сържавите в него ще се спасяват по единично и кой както може.
  • 6 Далаверка

    18 2 Отговор
    Дали не е време да си направя едно депо за рециклиране на отпадъци от електрически автомобили. Доста матрял ще падa след 5-10 години. :D

    Коментиран от #43

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 1 Отговор
    О розовото бъдеще на електрокарите е много ясно даже 🚘🚘🚘
  • 8 Така е

    4 12 Отговор

    До коментар #1 от "Панта":

    Това е аналогията да си наложил на детето си диета, защото е станало 120 кг в седми клас, като си му казал какви ще са наказанията и как ще се увеличават, ако не я спазва и то си ги е понесло досега, но в 12-ти клас вече е 110 кг, но знае че ако не ги свали наказанията стават жестоки.

    Точно тогава най-добрия и примерен родител се чуди, дали да си изпълни обещанието от седми клас и да налага наказанията за да отслабне най-накрая или да каже - Абе отменям наказанията нека си е дебел цял живот.

    Кое е правилното решение? Какъв ще е стимула европейското автомобилостроене да стане конкурентноспособно и да продължи развитието си с новите бъдещи технологии, вместо да дава заден към ДВГ, защото така е по-лесно? По-лесния път не винаги е по правилния.

    Имаха повече от 20 години, за да избегнат тези глоби и да развият чисти технологии по техен избор - водород, батерии или синтетични горива. Размърдаха си задника на 18-та година и обясняват че нямат време и искат отлагане 2 години.

    Коментиран от #12, #27, #37

  • 9 Бъдещето е ясно

    9 19 Отговор
    Света преминава към електромобили, а европейските производители са на опашката и ще се топят един по един. Дано не ги погълне китайския дракон.

    Коментиран от #10

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 1 Отговор

    До коментар #9 от "Бъдещето е ясно":

    Явно виждаш доста далеч в бъдещето❕
    Защо не споменеш какъв е делът на електрокарите в световния автомобилен парк днес❗
    Колко са камионите на ток, май се броят на пръстите на ръцете ти ‼️

    Коментиран от #20, #33

  • 11 Ковача

    7 1 Отговор
    3елена 3елка,така го опишете.Кой както иска да го чете и разбира.Няма да сбърка.И едното и другото,все лъжа.Ел.автомобил,ама агргата,дето го зарежда на дизел.Аде чао и внимайти с електри4ките.
  • 12 Мемо

    11 5 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    И кое по - точно са чистите технологии? Слънчевите панели, с които си унищожаваме плодородните земи? Производството на литиево - йонните батерии ли е чиста технология? Да не говорим, че рециклирането на тези батерии е много трудно, почти невъзможно.
  • 13 гост

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    тази дъвка с по тежките електромобили колкото и да я дъвчите няма да стане истина. Отваряш чичко гугъл и сравняваш един и същ клас автомобили двг и ел, там пише кой колко тежи.

    Коментиран от #14, #22, #26

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ами не в дъвка- отваряш и поглеждаш-
    Ел-ките са с по 400-500кг по-тежки❗
    Т.е.празна ел-ка е колкото ДВГ с пет човека и два куфара❗

    Коментиран от #15, #18

  • 15 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    пълни глупости

    Коментиран от #19, #23

  • 16 гожвя

    7 0 Отговор
    Винаги, когато политиката се меси, в развитието на технологията, резултата е плачевен.
  • 17 Порно

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "българин":

    Да, ама ние тъпите потребители, и държим на дизела и ни свиди да плащаме прескъпо за електрички

    Коментиран от #44

  • 18 Аутодата

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    иска ти се ама не е така

    Коментиран от #21, #24

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Що не покажеш 10-20 ел-ки дето са поне колкото аналога им с ДВГ ❗
    Упс поне 1-2 , щото дори и толкова няма какво остана за 10-20❗

    Коментиран от #28

  • 20 Пешо

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да, чакаме Джъмбоджет и Мерск на ток - тогава ще ги признаем ел. феновете.
  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Аутодата":

    Я пак ❗
    " Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, ОБИКНОВЕНО СА МНОГО ПО-ТЕЖКИ ОТ КОНВЕНЦИОНАЛНИТЕ МОДЕЛИ
    заради батериите.
    Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света."

    НЕ СТАВА САМО С БЛА-БЛА-БЛА❗
  • 22 сектант

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    такса производство емисии кога?
  • 23 сектант

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    тесла модел 3 - 2232 кг - ауди а4 2023 комби - 1720 kg

    Коментиран от #32

  • 24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Аутодата":

    Чети бааавно :
    "Батерията с най-голям капацитет например е на седана от висок клас EQS – 108 кВтч. С пробег по WLTP от 770 километра швабите държаха световния рекорд. Голямата батерия обаче означава и голямо тегло – 700 кг, което прави дългия 5,22 метра технологичен модел с

    тегло от близо 2,6 тона.
    За сравнение – вариантът с класическо задвижване на Mercedes S-клас е

    по-лек с половин тон.

    А това не е единичен случай – при малките автомобили също се срещат подобни разлики. Докато например
    Opel Corsa с бензинов двигател
    тежи около 1,2 тона,
    идентичната на външен и базирана на същата платформа Corsa-e има собствено тегло
    от 1530 килограма.
    Толкова тежат например моделите от среден клас като значително по-големия VW Passat."
    🤔
  • 25 Никел-Кадмий

    0 1 Отговор
    Ако забранят ДВГ в големите градове и се решат проблемите с теглото и капацитета на батериите е ясно.
  • 26 сектант

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    3,025 - толкова тежи кибертръка в килограми 2415 е цифрата за модел хикс

    Коментиран от #29

  • 27 дедо

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    и кое в тези батерии е чисто - добива на материалите за тях, производството им или утилизацията им след като са приключили жизненият си цикъл. Малко бъркате, че когато не пърдите до като си карате колата не цапате.
  • 28 Аутодата

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Например, Бмв МХ4 2025г 500 коня тежи 2066кг, Тесла модел У също 500кс с голямата батерия тежи 1995 кг данните са от сайта на бмв и съответно сайта на тесла. Автомобилите са еднакви по габарити и коне. И не само това, много примери мога да ти дам но в момента нямам време да ги търся

    Коментиран от #30

  • 29 Аутодата

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "сектант":

    А Мерцедес Г клас 500 коня колко тежи? Я го сравни с модел Х да са долу горе еднакви автомобили. Сайбъртрака го сравнявай с Тойота тундра поне ако има изобщо такава 800коня

    Коментиран от #31

  • 30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Аутодата":

    Мислех, че можеш да мислиш❗

    Коментиран от #34

  • 31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Аутодата":

    Но явно някой трябва да ти помага❗
    Став дума за един и същ модел с ДВГ и на ТОК ❗
    Ти можеш да сравниш и камион с 1000 к.с. с Бугати с 1000 к.с. ❗
  • 32 Аутодата

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "сектант":

    тесла 3 с голямата батерия е точно 1827кг 4х4 почти 500кс справка в сайта на тесла , аудито не знам кое гледаш, дали има и поне 300 коня ?

    Коментиран от #35

  • 33 Именно

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Делът на електромобилите днес е нищожен и има огромен потенциал за в бъдеще. От друга страна, инвестициите които се правят днес, ще дадат своя резултат след пет до 10 години. Въпросът ми е в Какво е правилно да се инвестира днес според тебе? В ДВГ или в електромобили?

    Как виждаш търсенето на електромобили след 5-10 години?

    Коментиран от #38

  • 34 Аутодата

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    то и аз така мислех за теб но уви

    Коментиран от #41

  • 35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Аутодата":

    Дааа, а Мерцедес с 500 к.с. Актрос( влекач) тежи 18 ТОНА 🤔🤔🤔 Ти да видиш 🤣
  • 36 Само на приказки

    0 3 Отговор
    Налице е пълна електромобилна доминация в богатия европейски север, в Калифорния, в Китай и в Етиопия, където токът е 100% ВЕИ и вносът на коли с ауспух е забранен от 1 януари 2024.
    В ледената Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия.
    В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
    в Швеция 65%,
    в Холандия 40%
    30% в Западна Европа.
    В Лондон сити вече не можеш да чуеш гърнета. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.
    В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила - 51% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин

    В момента Китай има производствен капацитет за 40 млн. или 50% от световното производство на коли. По данни на Global Data до 2030 Китай ще има капацитет за 75% от всички произведени коли по света.
    Пушещите сандъци с 1000 чарка, КПД 30%, шум, изгорели газове и локви масло, са минало.

    Коментиран от #39

  • 37 анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Тротинетчо с глупавите си аналогии се прави на интересен.
  • 38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Именно":

    Те така пишете и преди 5-10 години❗Как днес ще караме само ел-ки❗
    Даже 2017 един ИЛюзОН обеща до края на 2017 да пусне в продажба камиона си на ТОК❗
    Вече сме 2025, ако си забелязал, а камионите му на ток още ги НЯ-МА❗
    Тойота пусна първия си хибрид преди почти ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ и днес хибридите все още нямат дори 50% дял ❗
    Може това да е бъдещето,
    НО БЪДЕЩЕТО НЕ Е ТОЛКОВА СВЕТЛО
    И НЕ Е ТОЛКОВА БЛИЗКО,
    колкото ти се иска ❗
  • 39 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Само на приказки":

    Теслю още не е разбрал статията,до догодина може да вдене.Зелената сделка и електрокарите се отменят.
  • 40 Дано, дано 💨

    0 1 Отговор
    Няма какво да спасявате, когато влакът Maglev вече лети. Настоящето е на чистия ток и електрически коли.
    При ток 9 до 39 цента срещу гориво 1.80 евро, при 1.9ТДИ на предно срещу 500 коня на 2 моста, без ремонти и обслужване със 192 хил. км гаранция на мотори и инвертори (Long Range Dual Motor) и то за по-малко пари, нещата са ясни от самолет.

    Коментиран от #46, #47

  • 41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Аутодата":

    Какво уви❓Разбра , че за разлика от теб аз сам мога да разбера прочетен текст,докато ти без чужда помощ НЕ МОЖЕШ❗
    Това ли те натъжи❓
  • 42 Анонимен

    0 0 Отговор
    Ний сме далеч на юг и да не забравяме това.Караме по-различни коли от вашите.Стадартът на живот ни е такъв,благодарение на властимащите.
  • 43 бай Данчо

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Далаверка":

    Само като знаеш колко матреал има в батериитеее...
  • 44 НЕЗРЯЩ

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Порно":

    Ами не е така,... прочети и ще видиш, всяка страна има референции към електромобилите, Норвегия мисля, че е водещата, а при нас няма даже и елстанции навсяъде
  • 45 Зеленият Преход го проспахте ⚡

    0 1 Отговор
    Xiaomi SU7 Max 673 коня 4х4 е на цената на Корса.
    Сети се Мара да се побара, след като се почесва 20 години и чака вечната лапачка.

    И без квоти, и без глоби за емисии, и без субсидии за ЕМ, европейските заводи са чао. Произвеждат бавно допотопни продукти и продават на загуба. Нямат пари за пълно преоборудване, а имат милиарди дългове.

    Най-старата електромобилна марка (TESLA) реализира печалба от 7000 хил. долара на кола и е с капитализация 1.4 трилиона. Няма 1 долар дългове и си произвежда сама мотори, инвертори, батерии (собствена литиева рафинерия в Тексас), софтуер/хардуер и си щампова купетата сама в гигапресите.
    За 2024 най-продаваното МПС (от какъвто и да е вид) в Китай е Model Y от Гигазавода в Шанхай - единственият завод в Китай, изцяло собственост и управление на чужденци.

    20 години прогрес няма как да ги стигнеш с една декларация. Декларирайте ЕНП колкото искате и си хвърляйте парите за гориво внос. Давайте пари на потъващи фабрики (т.нар. "Fiat money"), вместо централи за съхранение на възобновяем ток. После не се чудете защо като си бръкнете в джобовете, си напипвате само макаpитe.

    Коментиран от #48

  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Дано, дано 💨":

    Така е влакът МАГнитнаЛЕВитация лети на ток,
    а самолетите още летят на дизел, упс керосин❗
  • 47 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.

  • 48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Зеленият Преход го проспахте ⚡":

    Ще се изненадАш, но "
    Най-старата електромобилна марка"
    НЕ Е (TESLA) 🤔❗
    Пежо са правили електромобили , когато TESLA дори не е била в проект❗😉